نوشته شده توسط : ali

کارد و چنگال و وسایل آشپزخانه لوازم عکاسی فوق العاده ای را برای غذا ایجاد می کند. اما مانند هر شی براق ، عکاسی از ظروف نقره ای می تواند برای عکاسان غذا یک چالش باشد. ظروف نقره ای که دارای بازتاب های خیره کننده هستند ، یک عکس عالی را به طور کامل خراب می کنند. اگر قبلاً این را به سختی یافته اید ، احتمالاً از آن زمان از کشوی کارد و چنگال جدا شده اید.

 

Photographing silverware without the ugly reflections

 

اما فقط چند بار می توانید استفاده از ظروف نقره ای را به نفع لوازم کم بازتابنده کنار بگذارید. دیر یا زود باید ظرفی را در کنار چاقو و چنگال شات کنید. یا بدتر از آن ، قاشق ترسناک!

نگران نباشید ، این پست در مورد نحوه عکاسی از کارد و چنگال ، بدون بازتاب های زشت ، تضمین می کند که شما آماده استفاده از هر شکل و شکلی از آشپزخانه ای هستید که یک استایلیست یا مشتری می تواند به سمت شما بیاورد.

بازتاب خوب در مقابل بد
در زمینه عکاسی از ظروف نقره ای و دیگر وسایل براق ، عملاً دو نوع بازتاب متفاوت وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم. یکی برای ما به عنوان عکاس چالش خاصی ندارد ، دیگری به صراحت می گوید یک کابوس است.

R بازتاب های ویژه
بازتاب های آینه ای (که به انعکاس مستقیم نیز معروف هستند) روی سطوح براق رخ می دهد. در اینجا نور به سطح سوژه ای که عکاسی می کنید برخورد می کند و مستقیماً وارد لنز دوربین می شود. مهار این تأملات بسیار دشوار است و ما در یک دقیقه بیشتر به آنها نگاه خواهیم کرد.

● بازتاب بازتاب ها
با انعکاس های پراکنده ، نور مستقیماً از سطح خارج نمی شود و وارد دوربین می شود ، بلکه در همه جا پرتاب می شود. همانطور که در اینجا نور به طور مساوی در همه جهات منعکس می شود ، بدون توجه به زاویه ای که از آن مشاهده می شود ، روشنایی یکسانی به نظر می رسد. در اصل ، اگر بخواهید در اطراف جسمی که بازتاب های پراکنده ایجاد می کند ، قدم بزنید و از هر طرف با استفاده از تنظیمات یکسان برای هر عکس از آن عکس بگیرید ، سوژه در هر عکس به همان اندازه روشن به نظر می رسد.

آیینه من باش
یک نور را به سوژه ای که بازتاب های پراکنده ایجاد می کند نزدیک کنید و سوژه روشن تر به نظر برسد. نور را بیشتر دور کنید و تیره تر به نظر می رسد. این بسیار واضح به نظر می رسد ، درست است؟

 

اما سعی کنید همین کار را با نوری که روی سطح چشمک می درخشد انجام دهید و هیچ تغییری در روشنایی آن بازتاب ها مشاهده نخواهید کرد. اگر این امر عجیب به نظر می رسد ، به یاد داشته باشید که معنی اصلی کلمه spekular "شبیه آینه" است. و اگر بخواهید به یک چراغ رومیزی معمولی که در آینه منعکس شده است نگاه کنید ، انتظار ندارید که خروجی آن فقط به این دلیل که از قسمتی از اتاق به قسمت دیگر منتقل شده ، کاهش یا افزایش یابد.

بازتاب های خاص در ظروف نقره ای  و ظروف استیل هیچ تفاوتی با بازتاب در آینه ندارند: مناطق زرد و سفید رنگ زرد که روی ظروف نقره ای عکاسی می بینید بازتاب مستقیم منبع نور هستند. بنابراین اگر به جای عکاسی از یک چاقوی خردکن یا یک قاشق غذاخوری فولادی ، از یک آینه عکاسی کنید ، اثر دقیقاً یکسان خواهد بود. نور روشن منعکس کننده لنز

Two images of a single spoon, side by side. The light source of the photo is at different distances away from the spoon in each photo, making the reflections on the spoons different sizes. Photograph by Lauren Caris Short of Food Photography Academy

 

خانواده زوایا
اما همانطور که قبلاً با نگاه کردن در آینه می دانید ، اگر نتوانید انعکاس منبع نور را مشاهده کنید - به عنوان مثال چراغ رومیزی که در بالا ذکر شد - مقدار زیادی از نور تولید شده را نیز مشاهده نخواهید کرد. احتمالاً بیش از یک تابش گرم بر روی دیوارها نیست. اما موقعیت را طوری تغییر دهید که بتوانید چراغ رومیزی را که مستقیماً در آینه منعکس شده است ببینید ، و نور درست به چشم شما می تابد و ممکن است به طرز ناراحت کننده ای روشن باشد.

برای بازگشت به مثال دور زدن موضوعی از هر سو ، اگر سوژه به موضوعی تبدیل شود که بازتاب های دیدنی ایجاد می کند ، تأثیر آن با عکاسی از سوژه ای که بازتاب های پراکنده ایجاد می کند بسیار متفاوت است. با انعکاس های پراکنده ، همه عکس های ما بدون توجه به موقعیتی که از آن گرفته شده اند ، یک سوژه روشن را به تصویر می کشند. اما با بازتاب های دیدنی ، بسته به موقعیت ما در رابطه با سوژه ، برخی از عکسها منبع نوری را که به وضوح در سطح خود سوژه منعکس می شود نشان می دهند ، در حالی که عکس هایی که از موقعیت های دیگر گرفته شده اند ممکن است به طور کلی چیز زیادی را نشان ندهند.

محدوده موقعیت هایی که در آن یک دوربین قادر به مشاهده بازتاب های مستقیم چشمه ای یک منبع نور در سطح یک سوژه است ، به عنوان خانواده زوایا شناخته می شود. خانواده زوایا بسته به موارد زیر متفاوت است:

برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر در منبع زیر مراجعه نمایید.

منبع : moderntarh

 



:: بازدید از این مطلب : 390
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

آیا از جعبه های خاص ، برچسب یا نوع دیگری از بسته بندی انعطاف پذیر استفاده می کنید؟ در این صورت ، گزینه های چاپی شما بیشتر از چیزی است که تصور می کنید. انواع مختلفی از فناوری چاپ وجود دارد که می توانید از آنها برای افزودن رنگ ، متن و گرافیک به لوازم بسته بندی سازگار خود استفاده کنید.

 

 

در اینجا در بسته بندی صنعتی ، ما اغلب در مورد چگونگی پیاده سازی فناوری های چاپ برای لوازم بسته بندی انعطاف پذیر سال می کنیم. در این مقاله ، انواع مختلف برنامه های چاپ برای مواد بسته بندی انعطاف پذیر و بسترهای مربوطه را بررسی می کنیم.



روشهای مختلف چاپ روی مواد بسته بندی انعطاف پذیر چیست؟

 

فلکسوگرافی
چاپ دیجیتال
روتوگراور
لیتوگرافی

1. فلکسوگرافی

 

فلکسوگرافی (AKA: flexo) نوعی فناوری چاپ است که از صفحه ای انعطاف پذیر (و نه جامد) استفاده می کند. این تجسم جدیدتری از چاپ برجسته است. فلکسو یکی از روش های پر کاربرد چاپ است.

 

 متداول ترین لوازم بسته بندی قابل انعطاف که از فلکسوگرافی استفاده می کنند. فلکسوگرافی در سراسر صنعت بسته بندی برای چاپ گرافیک ، متن و تصاویر روی مواد غیر متخلخل که برای کاربردهای متعدد بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود ، یافت می شود.

 

2. چاپ دیجیتال

 

چاپ دیجیتال یک روش چاپ مبتنی بر جوهر افشان است که در آن گرافیک و عناصر مارک گذاری مستقیم بر روی لایه های پلاستیکی اعمال می شوند. چاپ دیجیتال مدرن نیاز به برچسب و مقوای مقوایی را رد می کند. این امر منجر به کاهش قابل ملاحظه ضایعات ، کاهش نیاز به موجودی و سرعت بیشتر در پویایی بازار می شود.

Gray Button Print on Modern Computer Keyboard.

 

 

علاوه بر این ، فناوری های چاپ دیجیتال برای بسته بندی انعطاف پذیر ، در حال حاضر محتوای متغیر و پویا را برای برنامه های چاپ بسته بندی انعطاف پذیر فراهم می کند. این امکان را برای مجموعه وسیعی از برنامه های گرافیکی و متنی برای زیر گروه های هدفمند مصرف کنندگان و شخصیت های خریدار فراهم می کند.

 

"محتوای متغیر شامل تکه هایی از متن یا تصاویر است که بر اساس مطابقتها/جستجوهای اولیه 1 به 1 از مقادیر داده که نمایانگر بخشهای بزرگتر بازار هستند ، با یک حرف جابجا شده و خارج می شوند.

 

محتوای پویا مقدار عادی بخشهای بازار را در محتوای متغیر می گیرد و بر اساس ترکیب داده های جمعیت شناختی ، جغرافیایی ، روانشناختی و رفتاری ، آنها را حتی بیشتر به زیر گروههای هدف تجزیه می کند. اینجاست که ارتباطات واقعی 1 به 1 زنده می شود.

 

محتوای پویا نه تنها شامل تعویض محتوا ، بلکه تغییر قالب ها (فونت ها ، فاصله ها ، رنگ ها و غیره) بر اساس منطق پیچیده تر است که چندین نقطه داده را برای شناسایی بخش های خاص بازار معتبر می کند.

 

نتایج حاصل از استفاده از محتوای پویا می تواند چشمگیر باشد. به عنوان مثال ، یک داستان DM News گزارش داد که دانشگاه رابرت موریس با استفاده از محتوای پویا و pURL در مقایسه با کمپین های عمومی خود ، 79 درصد از میزان پاسخگویی را در بین دانشجویان آینده نگر افزایش داده است. "

 

اساساً ، محتوای پویا محتوایی است که به صورت دستی یا خودکار به طور منظم بر اساس داده های بخشهای خاص بازار به روز می شود. سپس محتوا بیش از حد بر روی شخصیت های خریدار خاص متمرکز می شود تا قصد داشته باشد اثربخشی محتوا را در ترغیب خریدار به خرید افزایش دهد.

 

محتوای متغیر مجموعه ای از متن و تصاویر است که به طور مرتب بر اساس مجموعه داده های مربوط به مطابقت های 1 تا 1 برای بخش های بزرگتر بازار تغییر یا به روز می شوند.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و روشهای چاپ بر روی  مقایسه روش های چاپ جعبه و بسته بندی کلیک کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 469
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

چینش محتوا و تصاویر کنار یکدیگر می تواند خیلی آسان باشد.اما رعایت هارمونی و خلاقیت در طراحی کاتالوگ یکی از اهداف اصلی طراحان در مجموعه می باشد.
طراحی کاتالوگ حرفه ای جز کارهای اختصاصی می باشد؛ که از شروع طراحی تا چاپ آن زیر نظر طراحان و کارشناسان طراحی و چاپ مورد بررسی قرار می گیرد.
وجود متن وتصاویر جذاب کمک شایانی به مخاطب می کند تا در انتخاب محصول مورد نیاز خویش به انتخاب مناسب تری دست پیدا کند .کاتالوگ حرفه ای این امکان را به مخاطب می دهد که بین چند محصول از نظر کیفیت و کاربرد یکی را برگزیند و دید مخاطب را نسبت به محصولات و خدمات ارائه شده منسجم کرده تا مخاطب براحتی بتواند برای هزینه های خرید خود برنامه ریزی کند.توضیحات : طرح گندم افتخار طراحی یا چاپ یا عکاسی صنعتی یا طرح ها و عکس ها در شرف پیشنهاد به برنده های درج شده را در لوح ذرین خویش دارد.برخی از تصاویر درج شده عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی به عنوان نمونه و پیشنهاد، عکاسی حرفه ای شده است و لزوما با صاحب برند انعقاد قرار داد نشده است.نکته دیگری که در کاتالوگ های حرفه ای می توان به آن اشاره کرد درج مشخصات از جمله آدرس و شماره تماس و ادرس سایت برای شناخت صحیح و دقیق تر مخاطب نسبت به مجموعه مورد نظر است.

خطا های رایج درطراحی و چاپ کاتالوگ به همراه راه حل
علائم

اشکال

راه حل

فونت ها به شکل های عجیب یا بهم ریخته دیده می شود.

فونت مورد نظر در سیستم وجود ندارد.

همراه سند فونت ها را نیز ارسال کنید با این که فونت ها را تبدیل به منحنی نمایید.

حروف ریز و خطوط زیر منحنی رنجه دار هستند.(عکس های با کیفیت پایین که به صورت پیکسلی نمایش داده می شود)

خروجی فیلم از روی تصویر با کیفیت نا مطلوب گرفته شده است.

سند نهایی را از روی برنامه های برداری (وکتور) چون کورل و ایلوستریتور ارسال کنید، به خصوص در حروف و نقش های ظریف ، اگر مجبور به گرفتن خروجی از روی تصویر هستید ، حتما تصویر خود را با فرمت tiff و حداقل 300 dpi ارسال کنید.

خط دور حروف
در برنامه های گرافیکی همواره می توانید داخل نوشته ها در طراحی کاتالوگ را با رنگ دلخواه رنگ کنید.
همچنین می توانید یک خط دور به نوشته خود بدهید اما بایستی در ضخامت و خط دور دقت کنید.
ضخامت 0/1 میلیمتر در چاپ کاتالوگ دیده خواهد شد و ضخامت بیشتر از 1 میلی متر فونت کوچک را از زیبایی می اندازد.
چنانچه به نوشته خود خط دور داده اید، رنگ خط دور را با یکی از رنگ های CMYK و ترجیحا K (مشکی) رنگ کنید.
رنگ کردن خط دور با ترکیب دو ی چند رنگ بسته به اندازه حروف، می توانید خطر تار شدن در چاپ را به همراه داشته باشد.
اگر اندازه حروف مورد استفاده کوچک پوینت 6 به توان 2 یا کمتر است هیچگاه از خط دور چند رنگ استفاده نکنید زیرا جابجایی در چاپ رنگ ها باعث تار شدن و ناخوانایی آن می گردد.
کاغذ های مورد استفاده در طراحی کاتالوگ
کاغذ گلاسه : این نوع کاغذ در یک رو یا دو روی آن لعاب زده شده بطوری که چاپ به روی آن بسیار خوب و با کیفیت انجام می شود.بیشتر اوقات برای پوستر، کاتالوگ ، بروشور و کار های نفیس رنگی مورد استفاده قرار می گیرد.
گلاسه براق و مات :
این نوع کاغذ و مقوا در گرماژهای مختلف وجود دارد و دارای سطحی صاف و صیقلی است و برای چاپ های رنگی و با کیفیت مورد استفاده قرار می گیرد و نسبت به کاغذ و مقوا کمی سنگین تر می باشد.
نوع کاغذ

گرماژ معمول

کاربرد

گلاسه مات

90 تا 170

بروشور، کاتالوگ ، کتاب های نفیس

گلاسه براق

90 تا 170

بروشور، کاتالوگ ، کتاب های نفیس

مقوای گلاسه

170 تا 300

جلد کتاب ، کاتالوگ ، فولدر

 

برای مشاهده اطلاعات بیشتر بر روی  چرا طراحی و چاپ کاتالوگ برای تجارت شما مهم است؟  کلیک کنید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 416
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 مهر 1400 | نظرات ()